خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/14 - 11:29
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : صحن
با رأی موافق نمایندگان؛

ملاک رسیدگی شورای نگهبان برای تائید صلاحیت نامزدها مراکز چهارگانه است/سایر گزارش ها قابل استناد نیست

براساس رأی نمایندگان در تائید صلاحیت نامزدها تنها نظر مراجع چهارگانه ملاک عمل شورای نگهبان است و گزارش های خارج از مراجع مذکور قابل استناد و عمل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد الحاقی غلامرضا کاتب به ماده 4 مبنی بر ملاک قرار گرفتن نظر مراجع چهارگانه در تائید صلاحیت ها موافقت کردند.



گفتنی است غلامرضا کاتب در توضیح پیشنهاد الحاقی خود با تاکید بر اینکه سیستم گزارش دهی درباره بررسی صلاحیت نامزدها نباید ملاک شخصی باشد، گفت: ما مکلف هستیم قانون را جامع، کامل و مانع بنویسیم.



وی ادامه داد: نباید شرایط به گونه ای باشد که افراد با ارائه گزارش غلط موجب شوند تا افراد فاسد تائید شده و افرادی که جان و حیثیت خود را صرف نظام کرده اند از شرکت در انتخابات باز مانند.



گفتنی است در متن الحاقی آمده است: ملاک رسیدگی شورای نگهبان برای تائید صلاحیت نامزدها فقط مراجع چهارگانه است و گزارش های خارج از مراکز مذکور قابل استناد و عمل نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 297306
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار